Sunday, 3 March 2013

Canvas - Distres Paints

Ik heb een vrolijk voorjaarscanvas gemaakt waarbij ik weer volop de distress paints heb gebruikt. Het canvasboard is 15x15, dus het is redelijk vlot te maken.
Ik heb eerst het gehele canvas ingesmeerd met een mengsel van picket fence en spun sugar. Hierop ben ik gaan stempelen met spun sugar en daarna met picked raspberry. Ook de randen heb ik ingewreven met picked raspberry.
Vervolgens heb ik het hart van de bloem gestempeld met black soot waar ik een beetje perfect pearls overheen heb gestrooid. Doordat de verf zo vloeibaar is, kun je er geen kraaltjes of dergelijke in verwerken maar de perfect pearls hechten aan alles dat nat is, dus dat kan altijd.
Hierna heb ik het silhouette ei rondom het hart gestempeld met mustard seed. Dit heb ik omrand met een zwarte fineliner. Omdat de afdruk te weinig dekte, heb ik er overheen geschilderd met een klein kwastje. Gewoon de dop eraf draaien en je kunt je kwast erin dopen.
De vlinder is uit wit papier gesneden en met dezelfde kleuren beschilderd en voor de strookjes boek heb ik de distress stain broken china gebruikt.
Voordat ik alles vastplakte, leek het me mooier om de achtergrond toch iets donkerder te doen en het makkelijke is dan dat je inktpads hebt in dezelfde kleur, dus kun je kleur toevoegen zonder je stempelwerk te bedekken. In dit geval dus wat meer spun sugar.

SW M13018 - Rozenset
SW R13020 - Vlinderset
SW K13014 - Paaseieren
R10601NS - Allium silhouettes
SW R13004 - Life is a song

Distress paints

I made a small canvas (15cmx15cm) with the distress paints. I fingerpainted the background with a mixture of picket fence and spun sugar, stamped over it with spun sugar and picked raspberry. Stamped the heart of the flower with black soot and added a bit of perfect pearls . The petals were done with the silhouette easter egg stamp and mustard seed. I outlined and added details with a black fineliner.
Before I adhered all the elements to the canvas I decided the background was too white so I added colour with the spun sugar inkpad. It's really great that the colours are available in several media like inkpads, stains and now paints.

9 comments:

Bea said...

lekker vrolijk!!!

petpan said...

Leuk idee om van een paasei een bloem te maken.
Fijne zondag. Gr. Wendy

Lucy said...

Leuk en vrolijk doek Saskia!

Gerrina said...

Lekker vrolijk! En wat een goed idee de silhouette eieren als bloembladen te gebruiken! Deze spat er uit! Groetjes, Gerrina

Janny Jager 't Hooft said...

Heerlijk vrolijk voorjaars canvasje Saskia.
Groetjes Janny

Ineke said...

Heel mooi geworden. Ik krijg hier een heerlijk voorjaargevoel van.

Kreatives von Andrea said...

Oh da ist der heißersehnte Frühling, was für eine schöne Karte, die gefällt mir sehr gut.

Einen ganz lieben Gruß von Andrea

Julia said...

Lovely Canvas, can't wait to work with you! I am you newest follower.
Hugs,
Julia

Jetske said...

Heel erg leuk! Geweldig idee om het ei als bloemblad te gebruiken, het ziet er heel mooi uit zo. En echte lentekleurtjes!