Saturday, 23 March 2013

Fairy

Voor de achtergrond heb ik alcoholinkt gebruikt. Druppel wat kleuren die je mooi vindt op je craftsheet, wat druppels blending solution erover, dan een glans kaart er op leggen en met een ronddraaiende beweging weer optillen. Dat laatste geeft een soort waterkolk-effect die ik mooi vond passen bij de achtergrondstempel, die ik er met zwart poeder op geëmbossed heb. (Zou geëmbossed niet een perfect woord zijn voor het volgende Nationaal Dictee? Ik heb geen idee hoe je dat spelt.)
Het elfje heb ik gestempeld op een restje papier waarop ik met de chipped sapphire distress paint en de bijbehorende distress stain en wat druppels water had gespeeld. Het werd natuurlijk erg donker dus met de witte sharpie pen heb ik her en der wat stipjes gezet.

SW S13001 - Alfabettunnel
SW N13009 - Elf op golf


The background was done with alcoholink. Just drip some colours on your craftsheet, add a few drops of blending solution and dip in a piece of glossy cardstock. Turn round while you pull your card away. The movement created this way really suited the background stamp which I embossed in black.
The fairy was stamped on a leftover piece of background I created with chipped sapphire paint and stain and a few waterdrops.  I added highlights with the Sharpie pen.

8 comments:

Jetske said...

De lichte draaiende achtergrond is supergoed! Dat het elfje donker is geworden is alleen maar mooi, het geeft zo, met die witte accenten, een mysterieus en nachtelijk effekt. Superkaart!
ps volgens mij schrijf je geëmbost, maar ik weet het ook niet zeker. Maar als je het verlengt dan zeg je volgens mij de geëmboste afdruk.
Zoals jij het schrijft is (met twee e's dan) half engels, half nederlands.

Bea said...

Mooie kaart!

petpan said...

Zou niet op deze combinatie zijn gekomen. Mooie kaart.

Janny Jager 't Hooft said...

Hele mooie en aparte kaart .
Groetjes Janny

Saskia said...

Ah, ja, eembossen is natuurlijk een heel andere actie, lol. Heb t aangepast en ik kan me nu eigenlijk niet meer goed herinneren of ik de fairy wel met paint heb gestempeld, dus dat heb ik ook even in het midden gelaten.

Gerrina said...

Wat een mooie kleuren en gave techniek op deze kaart! De elf komt mooi naar voren zo. Groetjes, Gerrina

Kreatives von Andrea said...

Was für schöne Farben und welch wundervolle Karte....die sieht total interessant aus.

GL Andrea

Alie Hoogenboezem-de Vries said...

Prachtig werk Saskia!

fijne zondag, Alie :-)