Tuesday, 9 April 2013

Inspiratie-siroop uit een flesje. Inspiration-sirup from a bottle.



Ik heb op glanspapier met stazon jet black de flessen gestempeld. Ik heb zonder opnieuw te beïnkten de stempel 5 x afgedrukt. Ik ben links onderaan begonnen, de 2de afdruk halverwege de 1ste en iets naar rechts, de 3de afdruk weer iets naar rechts en iets omhoog. Dit nog 2 keer. Dan weer onderaan beginnen met een opnieuw beïnkte stempel, en weer naar boven werken. Nu hoef je maar 4 keer, de 5de afdruk heb ik links boven aan geplaatst. De 3de keer weer opnieuw beïnkten, 1 x afdrukken rechts onder, de 2de afdruk links op de 2de rij en naar boven afmaken. De tekst heb ik op dezelfde manier in de flessen geplaatst. De roze fles is op een apart papier gestempeld en uitgeknipt. Ik heb de achtergrond kaart ingekleurd met alcoholstiften, rose, twee tinten geel en twee tinten blauw. Deze stiften blijven transparant en mengen mooi de kleuren.

I stamped the bottles with stazon jet black on glossy paper. I inkted the stamp and made a print in the corner left, then I made a second print a little higher and little more to the right without re-inkting the stamp.Print 3,4 and 5 the same way. Start with a fresh inkted stamp in the middle and stamp 4 times, make print 5 in the left corner up. Then start again with new ink on the right corner under and print 3 times, no. 4 and 5 you make on the left side of the paper. Stamp the recepie on the bottle the same way. For the pink bottle use an extra piece op paper and cut out. I colored with alcohol markers, they are tranparent and mixe very nice. I used 1 pink, 2 yellow and 2 blue markers.

6 comments:

Gerrina said...

Wow, dat ziet er goed uit en wat een hoop werk! Groetjes, Gerrina

Jetske said...

Een prachtige kaart! Je had zeker eerst een slokje genomen? LOL

Saskia said...

Wat een moooie kaart, Ineke!

petpan said...

Zo'n flesje inspiratie siroop kan ik ook zo af en toe wel gebruiken.
Wat een leuk idee.
Groetjes Wendy.

Alie Hoogenboezem-de Vries said...

Wat een leuk resultaat Ineke!

groetjes, Alie :-)

Janny Jager 't Hooft said...

Super leuk en mooi resultaat Ineke.
Groetjes Janny