Friday, 19 April 2013

Silhouetten

Vandaag heb ik nog een tweetal kaarten met de nieuwe silhouetten stempels. Zowel de achtergrond als het stempelwerk is met distress paints gedaan.

Today two more cards with the new silhouette stamps. Again both background and stamping was done with distress paints.

SW R13010 - Gentleman
EI N2014 - Eye twister
SW G12116 - Life is not measured
FAC6230 micro facetten lack transparant
PE-PPP21858 perfect pearls pewter

Ik ben blijkbaar al onder de invloed van de inhuldigingshype dat deze kaart zo oranje is geworden. ;) De opbouw van de kaart lijkt me vrij duidelijk, ik wil wel even de pijl toelichten. Die is van grungeboard en heb ik eerst beschilderd met pewter. Dat laten drogen en terwijl het hier en daar nog glanste, heb ik er perfect pearls (pewter ook) overheen geveegd. Hier heb ik een vrij dikke laag facetten lack op aangebracht en dat moet een nachtje drogen. De craquelé bij deze soort is inderdaad micro en komt enkel te voorschijn waar de dikte van de laag goed was. Hieroverheen heb ik dan de chipped sapphire distress paint gewreven zodat die goed de barstjes accentueert.

I painted the arrow with pewter and added perfect pearls when it was still shiny here and there. Next I added a thick layer of micro facetten lack which produces a real fine crackling effect. After drying overnight I added the chipped sapphire paint to enhance the crackles.

***

SW R13006 - Dansende kinderen
SW R13004 - Life is a song
Q3710NS - French text
35574 - sharpie

3 comments:

Jetske said...

Mooie kaarten!
Nu nog een oranje "dancing queen" erbij.... :-)))

Gerrina said...

Ik was gisteren op het Panpastelblog ook al in de stemming.... Mooi deze twee! Geloof dat je verslaafd bent geraakt aan de paints... Fijn weekend, Gerrina

Alie Hoogenboezem-de Vries said...

Creatieve kaart Saskia...

hartelijke groet, Alie :-)