Thursday, 16 May 2013

Butterfly face

Het is veel werk maar wel ontzettend leuk om zo'n canvas te maken. Ik was zo tevreden over het resultaat dat ik het meteen maar ingelijst heb ook.

Ik heb een giga puzzelstuk beschilderd met distress paints. Vervolgens met paint en allerlei stencils de patronen gemaakt. Ook weer met de paints het gezicht en handschrift gestempeld.
De omtrek van het puzzelstuk heb ik nagetrokken op een dik canvas doek zodat ik wist waar ik de structuur pasta kon aanbrengen. Deze ook weer met behulp van diverse stencils aangebracht.

Het canvas heb ik daarna volledig zwart geschilderd en na dat goed te hebben laten drogen ben ik er met distress paints en inka gold overheen gegaan, elke keer weer een tipje hier of daar tot ik tevreden was.

De kleine vlindertjes op papier gestempeld (ook met paints), uitgeknipt en opgeplakt. De grote vlinder was een bronskleurig metalen embellishment dat ik eerst beschilderd had en daarna geglazuurd. Het was in eerste instantie voor een ander canvas bedoeld maar hierbij vond ik het leuker uitkomen.

Edit: ik heb zojuist de detailfoto's toegevoegd.

CP N373 - Lady face lg
EI U1835 - 4 Window butterflies (kleinste gebruikt)
Q3710NS - French text with pen

Overig materiaal


It can be time consuming but it's also a lot of fun to create a canvas every now and then. I started by painting, stenciling and stamping on a giant jigsaw puzzle piece. All stamping you see was done with distress paints. I than outlined the jigsaw piece on a 3D canvas so I would know where I could add the structure paste, also through several stencils.
I painted the entire canvas black and added highlights with paints and inka gold.

The green butterfly was a plain bronze embellishment that I painted with metal paints. I originally intended it for another canvas but it just flew over to this one and didn't want to leave. ;)
Edit: I've just uploaded the detail pics.

9 comments:

Jetske said...

Zo, dat is mooi geworden! Het puzzelstuk heb ik zien "worden", je hebt het mooi verwerkt op dit canvas. En de Distress paint... ik vind het ook een geweldige verf, je kunt er zelfs dit soort fijne stempels goed mee afdrukken!

petpan said...

heel mooi canvas, ben benieuwd naar de andere foto's.
groetjes Wendy.

Gerrina said...

Gaaf canvas! Mooi hoe je zelfs gezicht en tekst met paints hebt gestempeld!De achtergrond precies spannend genoeg met die kleuren; kortom; een knap ontwerp!Groetjes, Gerrina

mark gould said...

beautiful. love the texture and giant puzzle piece x

Alie Hoogenboezem-de Vries said...

Veel te zien te te genieten bij deze greatie Saskia!

groetjes, Alie :-)

Marja's Stamp Addiction en Marja's Creativity said...

Wow Saskia, wat mooi en wat onwijs veel te zien. Erg speciaal.
groetjes Marja

Ineke said...

Supermooi Saskia. En die vlinders herken ik :-)

petpan said...

Saskia de andere foto's zijn erg mooi.
Peter en Wendy

Janny Jager 't Hooft said...

Super gaaf en heel mooi Saskia.
Groetjes Janny