Sunday, 2 November 2014

Collage

Van Gerrina, één van onze gastdesigners, had ik een lief cadeautje ontvangen en om te bedanken heb ik deze collage gemaakt op een canvas board.

Ik was begonnen met Dylusions op een nog niet geheel gedroogde ondergrond van gesso. Dit tempert de felheid van de kleuren zodat het mooier in de achtergrond verdwijnt. Vervolgens wat rode, bruine en oranje distress paint op de craft sheet aangebracht en dit al deppend en mixend door een stencil opgebracht. Hierna met dezelfde kleuren wat stempels gezet.
Voor de boom heb ik gouden structuurpasta gebruikt die al behoorlijk ingedroogd was dus het was lastig te verwerken.

De ogen en de kegels onderaan heb ik met Jet Black Archival gestempeld en de tekst over de ogen met de witte distress paint. Omdat dit niet genoeg contrast gaf naar mijn smaak, heb ik er daarna met stickles overheen geschreven. Het grappige was, dat ik transparante stickles heb gebruikt. De Dylusions trekken echt overal doorheen en vandaar dat het oranje kleurde. Op het laatst heb ik ook wat witte perlen pen gebruikt en ook daar is de kleur van de Dylusions ingetrokken, behalve daar waar ik papier geplakt had. (Ik heb ook koperkleurige Perlen Pen gebruikt). 

SW S14007 - Achtergrond muur
SW S14010 - Achtergrond register
SW F07059 - Liniaal
NSPL82 - Every woman is a star
CP R503 - Angel wings
15B-UM - Winters wind
FAS R0405 - Kegel

I started with Dylusions over a not entirely dried layer of gesso to soften the bright colours. Then I used distress paints through some stencils and for stamping. The bare tree was done with old and dried in gold coloured structure paste which gave it a nice rough look.
Dylusions will always reappear at the surface. For instance I used transparant stickles for the Art & Soul quote and a bit of white Perlen Pen. Both turned yellow and orange.

3 comments:

DogsMom said...

Beautiful soft colors and great texture.

Gerrina said...

En ik heb 'm hier in het eggie staan; zo mooi en zo veel details! Heerlijke inspiratie! Nogmaals bedankt Saskia! Een super bedankje voor zo'n kleine moeite... Groetjes, Gerrina

Jetske said...

Wat mooi, die achtergrond, bedankt voor de tip om op vochtige gesso te spuiten! Ga ik ook eens proberen.
Ook in dit werkstuk weer mooie herfstige kleuren, met mooie accenten.