Monday, 1 December 2014

Kalender december - Project 365

Dit wordt de laatste kalenderpagina op het blog. Voor volgend jaar hebben we andere interessante ideeën.
Voor mezelf wil ik een Project 365 beginnen. Dit houdt in dat je elke dag iets maakt. Omdat ik door mijn werk nauwelijks tijd en energie overhoud voor de hobby, houd ik het zelf eenvoudig en klein.
Ik heb een akelig witte kastdeur in mijn hobbykamer die ik dag voor dag wat zal opfleuren (hopelijk) met de kleuren van het nieuwe jaar. Aan het eind van 2015 kun je dan zodra je de hobbykamer inloopt, zien wat voor jaar het geweest is.
Wanneer ik een dag echt geen tijd heb, noteer ik gewoon welke kleur die dag had en wat ik ervan wil onthouden. Een woord, een plaatje, wat je zelf wilt. Je kunt het als een soort beknopt dagboek gebruiken of elke dag opschrijven waar je dankbaar voor of trots op bent. Je kunt tekenen, stempelen, doodlen, plaatjes uit een tijdschrift gebruiken, waar je maar zin in hebt.

Zo nu en dan zal ik de vooruitgang laten zien op mijn eigen blog. Doen jullie ook mee?

Deze decembermaand heb ik dus ingevuld alsof ik al met project 365 bezig was om jullie een idee te geven. Ik heb vakjes van 5x5 afgetekend, een mooie maat hiervoor. Je ziet dat er topdagen waren, er is sneeuw geweest, aan t eind van de maand wordt er lekker meegezongen met de Top 2000 etc.

FASPLATE08 - Grunge alphabet
Dyan Reavely stempels - kijk eens in de uitverkoop!
PLATESW121 - Handen
FAS P0410 - Schaakstukken
NSPL103 - Winter
SW K14008 - Leestekens groot
SW R13020 - Vlinderset
SW M07058 - Weegschaal
SW R13004 - Life is a song

This will be the last calender page, for next year we have other exciting plans.

For myself I want to start a Project 365 next month. I've filled this decemberpages as if I was already working on my Project just to give you an idea. It pretty much means you'll do something colourful every day. Because I have a very demanding job it has to be small and simple. Just a colour and a word or an image. Whatever represents that day the best.
Of course you can use whatever you want, you can stamp, draw, write, doodle, collage. The size is also up to you. I've used 5x5 squares here. You could do circles, ATC's, whatever you like.
So how about joining me? I'll be showing my progress every now and then on my blog (certainly not every day!)
I have a very white cupboard in the craftroom that could do with a bit of colour so that will be my canvas. Looking forward to what colour 2015 turns out to be!

Some details:


4 comments:

Ineke said...

Een geweldig idee, ik hoop dat ik daar ook tijd voor kan vrijmaken. Ik ga je met belangstelling volgen. Alvast een heel fleurig en gelukkig nieuw jaar gewenst.

Jetske said...

Een heel leuk idee, maar ik ben bang dat ik binnen de kortste keren een lijst heb met wat voor dag het was, en geen zin om dat allemaal nog te verwerken.... maar ja, ik ga nu eenmaal niet snel in m'n eentje in die grote koude hobbyruimte zitten.. dat scheelt ook! Maar meezingen met de top 2000 dat gaat zeker gebeuren! Overal in huis de radio's aan!

Ria D said...

ik ga het proberen !!

Gerrina said...

Ik ga het zeker volgen! Heel leuk idee! Zelf maak ik vanaf dit jaar een jaarboek, waarin ook veel kaarten en AJ-page gaan, naast foto's en PL-pagina's (maak het op een tussen maatje van 15x15 of zo. Groetjes, Gerrina