Wednesday, 31 December 2014

Techniek tags

Voor de laatste dag van het jaar wil ik mijn laatste techniek tags met jullie delen. Volgend jaar kom ik terug met een andere opzet op een andere dag.

Op deze tags heb ik geaquarelleerd met stempels, heerlijk ontspannend om te doen. De linker tag heb ik gemaskerd met een geponste cirkel en vervolgens met blauw en veel water beschilderd. Terwijl het papier nog nat was heb ik de bomen afgedrukt met chipped sapphire.

De rechter tag heb ik gewoon gestempeld met allerlei distress inkten en ben vervolgens met een vochtige penseel over de afbeeldingen gegaan om de kleuren te vermengen.

196F - Pine tree lg.
245B - Black oak
237E - Quaking Aspen
278F - Soft hill
296C - Cloud strips
302A - Gulls

For the last day of the year I made these final technique tags. I'll be back next year with another format on another day of the month.

The technique used here is watercolour painting with stamps and I've done two variations on this technique. The left tag was coloured with watercolour paint and a lot of water and I stamped the pine tree on the still moist paper.
On the left tag I just stamped everything with distress inks and used a damp brush to mix and soften the colours.


Ik wil iedereen een fantastische jaarwisseling wensen en een gezond en creatief 2015! Tot volgend jaar!

I want to wish all our visitors a healthy and creative 2015! Hope to see you all next year!

4 comments:

Jetske said...

Prachtige tags, heel mooi gedaan!

Unknown said...

Mooi Saskia.
Vooral die blauwe vind ik prachtig met de watercolor achtergrond ;-)
Groet Hannie

Alie Hoogenboezem-de Vries said...

Mooie tags, Saskia!

Gerrina said...

Ze zijn zo mooi! En ook ik vind de technieken met distress en water heerlijk! Soms gebruik ik ze gewoon als of het verf is... Groetjes, Gerrina