Sunday, 15 March 2015

Piece of the purple puzzle

Vandaag weer een puzzelstuk van mijn hand. Opgebouwd met flink wat lagen maar door het monochrome kleurgebruik toch niet zo druk.

Ik ben begonnen met Dusty Concord Distress paint en daarover heen een aantal andere paarse verfsoorten, waaronder Milled Lavender, door stencils aangebracht. Ik heb me daarbij beperkt tot de blauwige paarstinten.
Tenslotte nog de brief gestempeld met Stazon Royal Purple.

I started with Dusty Concord distress paint and built a few layers of other purple paints through stencils. I stamped the handwriting with Stazon Royal purple.

Ik had een aantal veertjes en vogeltjes liggen die ik eerder gemaakt had van klei in malletjes gemaakt met mold n' pour. Deze heb ik met dikke klodders structuurpasta vastgezet. In de structuurpasta heb ik ook een aantal lovertjes gestrooid.
I used a few embellishments I had made earlier with clay in molds made with mold n' pour and attached them with structure paste. I also sprinkled some sequins in the structure paste.

De witte structuurpasta en klei heb ik met dezelfde verf gekleurd en op de lovertjes heb ik daarna glitters aangebracht.
I painted the white elements with the same purple paints and added stickles to the sequins.


De metallic verf die ik had gebruikt op de veertjes en vogeltjes, heb ik gemengd met multi medium gloss om het wat dikker te maken. Met een pipet heb ik vervolgens wat druipstrepen aangebracht waar ik wat glitters in gestrooid heb.
Wanneer je geen multi medium hebt, kun je ook glossy accents gebruiken om je verf doorheen te mengen.
I took the same metallic paint I used on the embellishments and mixed that with multi medium gloss to make it a little bit thicker. I used a pipette to create some faux dripping.  When it was still wet I sprinkled some glitter for extra shimmer.





PUZGR4 Puzzelstuk
7565 Structuurpasta
TH-TDD38511 distress paint dusty concord
TH-TDD38832 distress paint milled lavender
CH-HSP24934 multi medium gloss
(of Glossy Accents )
SW S14011 Achtergrond franse tekst

3 comments:

Jetske said...

Heel mooi, er is veel te zien op dit puzzelstuk!

Ineke said...

Geweldig wat een kunstwerk. Super gewoon!!!!

Gerrina said...

Wat gaaf hoe je dit hebt opgebouwd! Het resultaat is mooi en super origineel weer! Groetjes, Gerrina