Wednesday, 15 July 2015

Art Doll Puzzle

Vandaag heb ik het puzzelstuk weer heel anders gebruikt, ik heb er een quirky art doll van gemaakt. Hij is vrij basic gebleven, je kunt het natuurlijk helemaal naar je eigen smaak maken, met kleertjes en al.
Het lijf heb ik gemaakt met glimmermists en een masker. De handjes vervolgens geverfd met acrylverf, de swirl erop gestempeld met gouden brilliance inkt en knoopjes en glitters toegevoegd. Eyelets aangebracht om verbindingen te kunnen maken.

De klompjes had ik goud geverfd. Daarna heb ik ze gevuld met modelleerpasta en daar de 'voeten' in gedrukt om vast te zetten.

SW G09086 - Kleine swirl
G8203NS - Moon with face

Today I made an art doll with the puzzlepiece. I started with glimmermists and a mask. Then I added hands with paint, stamped with gold brilliance and added buttons, eyelets and glitter. The wooden shoes were painted gold before I put them on his 'feet' with some modelling paste.


Het gezicht met Archival gestempeld op een geverfde ondergrond. Dit uitgestansd en geplakt op een grotere stans uit stevig karton.

I stamped the face with Archival on a painted die cut.


2 comments:

Jetske said...

Wat een ontzettend leuk idee! Ik moet binnenkort kraamcadeautjes hebben voor mijn broer en schoonzus, daar is zoiets ook leuk voor!
Je kunt er inderdaad alle kanten mee op, van kraamcadeau tot artsy artdoll, steampunk artdoll etc. etc.
Dank je wel voor de inspiratie!

Gerrina said...

Zo leuk! En voor zoveel mensen een leuk kado! Dank weer voor de duidelijke uitleg! Fijn weekend!