Tuesday, 29 December 2015

Van blikje tot geschenk. From can to gift.





Ik heb eerst aluminiumfolie door de bigshot gedraaid met een embossing folder. Dat met dubbelzijdig tape op het blikje geplakt. Daar een laag gesso over, na het drogen de roze distress paint erop. Tot dat goed droog was de crackle glaze er over. Weer drogen. Tot de antiquing creme erover. Toen dat droog was ben ik er met een vochtig doekje overgegaan en heb het meeste eraf gepoetst, zodat de crackles iets beter uitkwamen. Het hele blikje afgelakt met de varnisch. De vogels heb ik op tissuepapier gestempeld met stazon, uitgeknipt en met multi-medium matte op het blikje en de deksel geplakt.

First i run aluminium-foil trough the big shot with an embossing folder. I glued it on the can with double-sided tape. Covered that with gesso, let it dry, painted with distress paint. When dry i put crackle glaze over it. Let it dry again and then i put antiquing creme over the can. Dry again i wiped it with a damp cloth and removed most of it, just to show the crackles. Then i put varnisch over it to sale it. I stamped the birds with stazon on tissue paper, cut out and glued on with multi-medium matte on the can and the top.

Op onze challenge blog is het onderwerp o.a. vogels, ga eens kijken.
On our challenge blog we want bird, go have a look.

No comments: