Friday, 15 January 2016

Goddess plate

Ook dit jaar zal ik weer de posts verzorgen op de 15de van elke lange maand. We hebben gekozen om ditmaal de Goddess plate als thema te nemen.
Dat valt mooi samen met de posts van elke eerste van de maand waarin ook een plate als thema gebruikt wordt.

Ik heb al in een eerdere post toegelicht wat mijn ideeën waren toen ik deze plate ontwierp, het vrouwelijke, het continu vernieuwen en creëren wordt allemaal gesymboliseerd door de diverse afbeeldingen.

Voor deze post heb ik een artjournal pagina gemaakt met de boomvrouw. De journaling is niet te lezen maar het gaat over míjn verhaal dat ík te vertellen heb, vanuit de diepste donkere aarde omhoog naar de diverse stralende bolvormen in de lucht.

PLATESW187 - Plate 187 Goddess
PLATECP14 - Fairies are from this plate

Just like last year I will be posting every 15th of every month with 31 days. For this year we chose the Goddess Plate as my theme which is in line with the posts on the first of every month.

In an earlier post I explained a little why I designed this plate. The stamps all symbolize femininity, eternal renewal and creativity. Symbols I myself wanted to use for my art. In the posts this year I would like to show you the possibilities of this plate and hope to inspire you as well.

For this post I made an art journal page. It's about me wanting tot tell my own story from the deepest depth of the earth to the magnificent orbs that float in the sky. I know the journaling is illegible so you'll have to take my word for it. ;)



Ik had de restjes verf op een andere pagina gebruikt en kon het niet weerstaan om ook de lotus te gebruiken in combinatie met de Elegant Writer markers. Eerst was mijn idee om de lijnen van de lotus naderhand weer zwart te kleuren maar dat zou eigenlijk alleen maar afdoen aan het aquarel effect.
Ik heb de stempel beïnkt met de marker, afgedrukt en met een kwastje met water de lijntjes laten vervagen. Hier en daar wat deppen om de kleuren van groengrijs naar blauwviolet te laten verlopen.  Heerlijk spul en daarom 'Pure' genieten!

I used the left overs of the paint on another page and could not resist to play with the Elegant Writers as well. I coloured the stamp with marker, stamped and pulled some colour with a rather wet brush. Dry here and there with a piece of paper towel to create stunning colour effects. 'Pure' joy!

3 comments:

Jetske said...

De bovenste pagina is mooi door de symboliek. Mooi hoe je de wortels van de boom hebt doorgetrokken!
Bij de tweede pagina is het leuk om te zien hoe restjes verf ook nog een mooie achtergrond kunnen opleveren! De elegeant writer heeft precies de juiste kleuren voor een lotus!

Ria D said...

MOOI !!!

Gerrina said...

Wat een mooie symboliek heb je op je AJ-page gebruikt! En het "restje" is zo een volwaardige kaart geworden...beiden mooi! Fijn weekend!