Tuesday, 5 January 2016

Unicorns

Voor deze kaarten heb ik een aardige techniek gebruikt. Ik heb op een groot vel papier gewerkt dat ik daarna in meerdere delen heb gesneden als basis voor een aantal kaarten.
Eerst het vel sprayen met Brusho Shimmering Bronze. Vervolgens heb ik verschillende stempels gebruikt met distress inkten Vintage Photo, Old Paper en Pumice Stone. Hoe groter de stempel, hoe lichter de kleur en altijd met de lichtste kleur beginnen.

Daarna heb ik de afdrukken ingekleurd met kleurpotlood en hier en daar een streepje gezet met een bronzen marker.

Vervolgens heb ik glaceermedium gemengd met distress paint Antiqued Bronze. De verhoudingen zijn ca 0.5 theelepel verf op 2 eetlepel glaceermedium. Het luistert niet zo nauw, hoe meer verf hoe donkerder de glaceerlaag.
Dit heb ik met een zachte kwast over de reeds in stukken gesneden ondergrond aangebracht. Goed laten drogen! Intussen meteen je kwast reinigen met water en zeep.

Vervolgens de kaarten afmaken.

Het blijft glanzen dus het is lastig te fotograferen. Wanneer je geen glaceer medium hebt, kun je multi-medium glossy gebruiken.


G9511NS - Lavender flower
C5413NS - Fleur de lis
Q5414NS - Stone floor
Q9001NS - Unicorns
N5401NS - Old german text
CP G226 - Magic happens
CP J301 - I shut my eyes


I started by spraying a sheet of paper with brusho shimmering spray (bronze). Then I added several stamps with distress ink. Remember to start with the lightest colour and the biggest stamps. Your focal point can be stamped in black or dark brown. I used Stazon for the unicorns so not to smear them with the next layer.

I coloured the stamps with regular pencils and a few details with a bronze narker.

As a final layer I mixed a drop of distress paint (bronze) with a big blob of glacing medium and applied it with a soft brush. Remember to wash your brush immediately or it won't stay soft for very long! If you don't have glacing medium you can use multi medium gloss instead.

TH-TDD36289 - DP Antiqued bronze

BRMBRO - Shimmering mist bronze
CH-HSP24934 - Multi medium gloss

1 comment:

Ineke said...

Erg mooie kaarten. Geweldige achtergrond, die voor veel onderwerpen te gebruiken is.