Tuesday, 15 March 2016

Green

Het is de 15de dus hier ben ik weer!

Voor vandaag heb ik een kaart gemaakt. Eigenlijk twee, maar de ene was te laat af om nog met fatsoenlijk licht te fotograferen dus die houden jullie te goed.

Ik wilde voor deze kaart graag de trendkleur groen gebruiken en dan is de bomenvrouw wel een inkoppertje, maar omdat ik haar al de vorige keer had gekozen, is het dit keer de spiral goddess geworden. En zeg nou zelf, dat groen staat haar goed!

Ik ben begonnen met een stuk papier te brayeren met allerlei groene tinten, in ieder geval meadow, citrus en clover. Daarna de goddess en clear embossing poeder gebruikt en met een mix van pesto en bottle gesponst, wat een prachtige diepgroene kleur geeft.  Vervolgens kun je de goddess weer schoonpoetsen met een vochtig doekje. Een stukje Joseph' coat techniek dus!
Na het matten op goud papier heb ik haar bevestigd op het oorspronkelijk gebrayerde papier waar ik inmiddels ook de spiralen op had gestempeld met Versamark en vervolgens met clear embossing poeder verhit.
Ik wilde die spiralen eigenlijk in dezelfde kleur doen als het pesto-bottle achtergrondje maar die kleur embossing poeder had ik natuurlijk niet. (Ik weet dat Ranger wel embossing poeder heeft van de Adirondack serie, maar of die ook uit de schappen gaat verdwijnen??) Enfin, ik besloot dus maar clear te gebruiken en vervolgens met alcohol inkt te kleuren, want dat had ik wél.
Maar toen ik de subtiele clear afdruk zag, vond ik dat toch mooier en dus is het zo gelaten.

De tekst heb ik met gedetaileerd goud embossing poeder gedaan. Alles weer gemat op goud en op een kerstgroene kaart bevestigd.

SW N15072/187 - Spiraalset
SW R15067/187 - Spiral goddess
SW C15069/187 - She is the poem
 
Allemaal van de plate PLATESW187 Goddess

EMBGLDDET - embossing poeder gold detail
432100 - embossing poeder clear
TS-VM001 - Versamark
Diverse kleuren Adirondack, zie beschrijving.

701 - heat tool


So it's the fifteenth again and time for an example with the goddess plate. This time I wanted to use the trendy colour green and doesn't she look good in green?

I brayered the background with lots of green Adirondacks, like Citrus, Meadow, Clover and Lettuce. Then I embossed the goddess with clear ep and sponged with Bottle and Pesto. Wiped the goddess clean with a damp cloth and she is finished! It's a bit like the Joseph' coat technique.

I stamped and clear embossed the spirals on what was left of the brayered paper and matted it on gold. The words were embossed with fine detail gold ep and everything was adhered to a christmas green card blank.

I'll be back on may 15 for the next example with the goddess plate!

3 comments:

Jetske said...

Prachtige kaart, de spiralen zijn zo precies goed. Als ze donkergroen waren geweest zouden ze teveel overheerst hebben.

Ineke said...

Heel mooi zo.

Gerrina said...

Het groen staat haar zeker prachtig! Mooi geheel! Groetjes, Gerrina