Wednesday, 25 May 2016

Gastdesigner Neil Walker

Project nr. 5 Decorated chocolate box




Gebruikte materialen:


My 5th project is a simple stamped Surrealist image from Plate 13 Dali. I just love this image so it was definitely going to make an appearance during my time as a guest designer.
I think it teams up beautifully with this quirky gears and cogs frame made from chipboard which just happened to be the perfect size to fit on top of a box of chocolates that was a gift. The chocolates are history but the box was too good to throw away!

I used a  script mask and some DecoArt texture paste to add some raised detail to the inside of the frame. Once that was dry I used DecoArt Media Acrylic misters to add colour. When dry I used a cream paint to cover everything and then wiped most of it off again. When that was dry I repeated the process with DecoArt Antiquing cream in Raw Umber.
I glued this to the box and added some decorative paper tape to the sides.

I stamped The Drawer Lady onto watercolour card using Jet Black Archival ink. I also stamped it onto paper, cut it out and used it as a mask then stamped the large clock so it looks as if she is standing on it. I used the small clock to create a random border and used a distress tool to distress the left edge. I then used some Raw Umber Antiquing cream over the whole piece and left to dry. I removed some of the colour with water as the cream is not permanent until sealed. I added some colour to the figure with Distress Markers.
I used some gilding wax to add some lustre to the box and glued the card to the top.
Everything then was given a couple of coats of spray varnish to seal.


Mijn 5e project is een eenvoudig gestempeld surrealistische afbeelding van Plate 13 Dali. Ik ben gek op deze afbeelding, dus ze zou zeker verschijnen in mijn tijd als gastdesigner.
Ik denk dat het prachtig samengaat met deze aparte tandwielen gemaakt van chipboard, dat preciesde goede afmetingen bleek te hebben om op de bovenkant van een doos chocolade te passen (dat was een cadeautje). De chocolaatjes zijn verleden tijd, maar de doos was te goed om weg te gooien!

Ik heb een handschrift stencil en DecoArt texture paste gebruikt om wat verhoogd detail aan te brengen aan de binnenkant van het frame. Toen dat droog was heb ik DecoArt Media Acrylic misters gebruikt om wat kleur aan te brengen. Toen dat droog was heb ik creme verf gebruikt om alles te bedekken en heb vervolgens het meeste weer afgewreven. Toen dat droog was heb ik het proces nog een keer herhaald met DecoArt Antiquing cream in Raw Umber.
Ik heb dit op de doos gelijmd en nog wat decoratief papiertape op de zijkanten geplakt.

De Drawer's woman is gestempeld op waterverfpapier met Jet Black Archival ink.Ik heb haar ook op papier gestempeld, uitgeknipt en dit als masker gebruikt. Vervolgens de grote klok er overheen gestempeld zodat het lijkt alsof ze er bovenop staat. Ik heb de kleine klok gebruikt om een speelse rand te maken en met de distresser heb ik de linkerkant ruw gemaakt. Vervolgens heb ik wat Raw Umber Antiquing cream aangebracht over het hele werkstuk en dat laten drogen. Daarna met wat water weer wat kleur verwijderd, omdat de cream pas permanent is nadat het is geseald.
De vrouw heb ik wat ingekleurd met Distress Markers. 
Ik heb wat wrijfwas (rub-on) gebruikt om wat glans aan de doos te geven en heb de kaart bovenop gelijmd. Daarna alles met een paar lagen spuitlak gefixeerd en geseald.

4 comments:

Jetske said...

Very beautiful, real art! I love chocolate, but in this case I wouldn't mind if the box were empty when I received it as a gift... although I would be a little disappointed, but hey, who cares when the box is so beautiful?

Gerrina said...

Leuke stempel en lekker stoer verwerkt! Groetjes, Gerrina

Caro´s kreative Welt said...

Boahhh, was für eine Arbeit! Klasse geworden.
LG Carola

Ineke said...

What a great box. Love your use of colours and the stamps.