Monday, 30 May 2016

Gastdesigner Neil Walker

RENAISSANCE WALL HANGING




Wow, my last post for De Stempelwinkel. This month has flown by. I'd like to thank Jetske for the invitation to guest for you this month and I hope that in a small way I have provided some inspiration for you using these beautiful images.
Wow, mijn laatste post voor De Stempelwinkel. De maand is voorbijgevlogen. I wil graag Jetske bedanken voor de uitnodiging om deze maand gastdesigner te zijn en ik hoop dat ik op mijn manier voor wat inspiratie heb gezorgd met deze prachtige afbeeldingen.

For my last project I have used the stamps to create a small wall hanging. This little home plaque was originally plain white.
Voor mijn laatste project heb ik de stempels gebruikt  om een kleine muurhanger te maken. Dit kleine HOME hangertje was oorspronkelijk gewoon wit.


I began by stamping a random selection of stamps from the Renaissance plate directly onto the surface using Jet Black Archival ink. When that had been done I covered everything with black embossing powder and melted it with a heat gun. 
It was then left to one side to cool thoroughly.
Ik ben begonnen met het afdrukken van een willekeurige selectie van stempels van de Renaissance plate direkt op het oppervlak met Jet Black Archival inkt. Toen dat klaar was heb ik alles met zwart embossingpoeder bedekt en het met een heatgun gesmolten.
Daarna heb ik het aan de kant gelegd om helemaal koud te worden.


I stamped the woman image onto water colour card and used Tim Holtz Distress Crayons to colour, blending with water. I cut it to size to fit the aperture and set to one side.
Ik heb de vrouw op aquarelpapier gestempeld en met Tim Holtz Distress Crayons ingekleurd, vermengd met water. Ik heb het op maat geknipt om achter de opening te passen en aan de kant gelegd.



Going back to the hanging which was now cool, I used Distress Paint and water to add colour. Wiping back with a soft cloth to remove the color from the embossed areas.
When this was dry I added some shimmer using gilding wax.
I inserted the picture and attached  some roses to soften the edges and to finish it off.
Inmiddels was de hanger afgekoeld, dus heb ik met Distress Paint en water wat kleur toegevoegd. Met een zacht doekje heb ik de kleur weer van de geëmboste delen afgewreven.
Toen dit droog was heb ik wat glans toegevoed met gilding wax (hiervoor kun je ook de rub-ons gebruiken). Ik heb de afbeelding vastgemaakt en wat rozen erop geplakt om de randen wat te verzachten en het geheel af te maken. 

Hope you like it. I would appreciate your comment. Ik hoop dat je het leuk vindt. Ik zou je kommentaar op prijs stellen.

Materials used:

Distress Crayons



Thank you, Neil, for being our guestdesigner this month. I sure have enjoyed your work, and would not hesitate to invite you again if we need a guestdesigner!
Dank je wel, Neil, dat je deze maand onze gastdesigner was. Ik heb zeker van je werk genoten, en zou niet aarzelen om je nog een keer uit te nodigen als we een gastdesigner nodig hebben!

Jetske

4 comments:

Saskia said...

I really enjoyed your projects this month, Neil! Hope to see some art by you here again in the future.

Ineke said...

Thanks Neil, for showing us your great art work. I enjoyed it very much. Hope to see some of your work here again.

Leah Doherty said...

Your work is brilliant Neil, enhanced by this beautiful stamp !!

mark gould said...

Great job Neil. Have loved seeing your makes here.