Thursday, 1 December 2016

Vijf kaarten...o,a, Distress ink, scheerschuim en MDF huisje gepimpt.

 Het is alweer december en de eerste van de maand en mijn beurt om 
een hele plate in  het zonnetje te zetten.
Aangezien niet iedereen klaar is met zijn kerstkaarten 
heb ik gekozen voor  plate NSPL 64 Winter Holidays.
Ik heb vijf verschillende kaarten gemaakt en een MDF huis.

Hiervoor heb ik verschillende technieken en stempels gebruikt. 
Voor deze eerste kaart heb ik stencils en distress inkt gebruikt in
de achtergrond. Sterretjes gestempeld en met glitter bewerkt.
Ook wat sneeuw op de muts en mouwen.

Voor de ondergrond van deze stempel heb ik eerst met scheerschuim gewerkt.
Hierdoor krijg je ook verschillende kleuren te zien. Het roze kaart deel heb ik gemaakt met
spray-inkt, een stukje kant en lovertjes uit de voorraad doos maken de kaart compleet.


Voor de kaart hieronder heb ik een stempel rondje gebruikt.
Daar overheen gewerkt met stencils en distress ink. De stempel had ik wel
eerst gestempeld en afgedekt. Daarna geschilderd met Distress ink.

 Bij deze kaart heb ik vooral stempels en distress inkt gebruikt
Ook nog wat stempeltjes met rode memento inkt gestempeld
 
 Hier heb ik steeds stukjes afgeplakt en de vrijgebleven stukjes bewerkt
met Distress inkt en stempels. Steeds weer een ander deel. Als laatste de losse
stukjes verbonden en zo ontstond deze kaart.


Als laatste het mdf - huisje gepimpt met gesso stencils en acrylverf.
Daarna Stempels, VersaMark en embossingpoeder gebruikt en als laatste
hier en daar wat extra wit, kleur en glitter aangebracht.
Het is tenslotte voor de kerstmis en dan mag het schitteren.
Als je het leuk vind kan je er een waxinelichtje of iets anders bij zetten.


2 comments:

Jetske said...

Leuke kaarten, en een heel "kersterig" huisje! Met een sfeervol lichtje er in zal dat zeker mooi glinsteren!

Marlies said...

Hele mooie serie