Monday, 1 May 2017

Plate 91


Deze maand mag ik weer een plate onder de aandacht brengen.
Ik heb voor plate 91 gekozen en hiermee vijf kaarten gemaakt. Voor de kaarten heb ik verschillende achtergronden gebruikt.


De eerste kaart heb ik met Brusho gemaakt, de fontein erop gestempeld en een stencil gebruikt. De kaart is op zwart en groen karton gemat.
De tekst komt van plate 182.



Voor de 2e kaart heb ik de Gelliplate gebruikt en hierin heb ik noppenfolie ingeduwd. Ik heb de golven in elkaar laten vallen en de kleine ornamenten op de rand gestempeld. 





Voor de 3e kaart heb ik weer Brusho gebruikt.  Ik heb de cirkel erop gestempeld en ook hier weer gebruik gemaakt van de stencil met rondjes en verschillende kleuren Distressinkt.



Voor de 4e kaart heb ik verschillende kleuren Dylusions spray-inkt gebruikt, de waaier er twee keer op gestempeld en de kleinere ornamentjes er half op gezet. Met een stencil en witte inkt heb ik de rondjes erop gemaakt en met een dop wat afdrukken gezet. De tekst komt van plate 108.





Voor de laatste kaart heb ik de cirkel gebruikt om een Dreamcatcher van te maken op een achtergrond met de Gelliplate. Ik heb een stencil met vlindertjes gebruikt, een stukje wasitape met veertjes en een vloeipapiertje met de tekst 'dream' erop geplakt. de veer is van Non Sequitur. Als laatste heb ik er een zwart randje omheen gezet.



Alle stempels van de ornamenten komen van plate-091-nature-ornamental-forms
                                                                         plate-108-engelse-teksten-3

                                                                          plate-182-quotes-2
                                                                          
                                                                          plate-68-missing-himp

2 comments:

Ineke said...

Ik vind ze alle vijf erg mooi. Moet toch ook eens met deze stempels aan de gang. Heel creatief.

Jetske said...

Mooie serie kaarten. Wat een leuk idee om van de cirkel een dreamcatcher te maken! Daar is dit stempel heel geschikt voor.