Tuesday, 20 February 2018

XXL Game Card

Hi everybody,
today I have a "game card" card.

Used stamps:
Cirkles and Freedom from SW Plate 148 Silhouetten


This card is 10,5 x 15 cm in size.
First I rounded the corners. Then with a distance of 1/2 cm to the outer edge (therefore I created a template and painted around it) and in the middle I painted the dividing line.
Then I started stamping,  using the Tim Holtz Stamping Platform. I have placed the prepared card in the upper left corner, covered the lower half up to the divider and stamped the women's head in the upper half. Afterwards I turned the card over so that the stamped half is on the bottom. This was also covered and the women's head stamped into the now free upper half. So I made it then also successively with further stamps. In this manner, all stamp impressions were exactly the same.
Finally, I painted the hearts and dots and framed the motifs with a grey pencil.

Of course you can also stamp an ATC game card as well. I'll show you that next week. 
Until then
Carola

-------

Diese Karte ist 10,5 x 15 cm groß.
Zuerst habe ich die Ecken abgerundet. Dann mit einem 1/2 cm Abstand zu dem äußeren Rand (dafür habe ich mir eine Schablone erstellt und drum zu gemalt) und in der Mitte den Trennstrich gemalt.
Dann ging es ans stempeln, dafür habe ich den Tim Holtz Stamping Platform benutzt. Ich habe die vorbereitet Karte oben links platziert, die untere Hälfte bis zum Trennstrich abgedeckt und in die obere Hälfte den Frauenkopf gestempelt. Danach habe ich die Karte umgedreht, so das die bestempelte Hälfte unten liegt. Auch diese wurde abgedeckt und den Frauenkopf wieder in die nun freie obere Hälfte gestempelt. So habe ich es dann auch nacheinander mit anderen Stempeln gemacht. Auf diese Weise wurden alle Stempelabdrücke genau gegengleich.
Zum Schluss habe ich die Herzen und Punkte gemalt und die Motive mit einem grauen Stift umrandet.

Natürlich kann man auch eine ATC-Spielkarte stempeln. Das zeige ich dann nächste Woche.
Bis dahin
Carola

4 comments:

ike said...

Gorgeous :-) x

Jetske said...

Lovely card! The stamping platform comes in handy for projects like this, where both sides have to be exactly the same.

Ineke said...

Nice card. I like the way you combined the stamps.

froebelsternchen Susi said...

Das ist eine super Spielkarte - bin begeistert!