Tuesday, 31 July 2018

Again gift tags

Hi everybody,
today I'm showing the next 2 gift tags, this time with dandelion.

Used stamps:
Flowers from this plate: PLATESW174 Bloemen 3


First I designed the backgrounds with Distress Oxide - wild honey and bundled sage. I dabbed the paint on my base, sprayed water on it, took it up with a foil and pressed it light onto my paper. 
After drying I stamped the flowers and the text with Versafine Clear Nocturne and embossed them with Embossing Puder clear superfine
Finally I sprayed again slightly with black paint and drew the border with the black Dylusion Paints pen. 

Hier nochmal einzeln.
This card I have only embossed.

Here I colored the dandelion with Distress Oxide - wild honey and forest moss.

German:
Zunächst habe ich die Hintergründe mit Distress Ink gestaltet. Dafür habe ich die Farbe auf meine Unterlage getupft, Wasser aufgesprüht, mit einer Folie aufgenommen und leicht auf mein Papier gedrückt. 
Nach dem Trocknen habe ich die Blumen mit Versafine Clear gestempelt und mit Embossing Puder clear superfine embosst. 
Zum Schluss habe ich wieder leicht mit schwarzer Farbe gespritzt und den Rand mit dem schwarzen Dylusions Paints Pen gezeichnet. 
Bei dem grünen Anhänger habe ich die Löwenzahn noch mit Distress Oxide coloriert.

Best regard / Liebe Grüße
Carola

1 comment: