Tuesday, 4 September 2018

Scene with a giraffe silhouette

Hi everybody,
today I show a Stampscapes scene with a giraffe Silhouette, made with a stamp.


Stamps fron Stampscapes:

Big Giraffe:

First I stamped the scene and colored / wiped it with Distress Ink and Memento. I used Stylus Handle with the matching Stylus blender
The branches, the stones and the tufts of grass I stamped  after the coloring.
I painted the small accents on the stones with a white gel pencil.


Then I stamped the giraffe with Distress Oxide Antique Linen on black paper, cut it out and glued it on the other side.



Zuerst habe ich die Scene gestempelt und mit Distress Ink und Memento coloriert /gewischt. Dafür habe ich Stylus Handle mit den passenden Schwämmchen benutzt. 

Die Zweige, die Steine und die Grasbüschel habe ich erst nach dem Colorieren gestempelt. Die kleinen Aktzente auf den Steinen habe ich mit einem weißen Gelstift gemalt.

Dann habe ich die Giraffe mit Distress Oxide auf schwarzes Papier gestempelt, ausgeschnitten und andersherum aufgeklebt.

Best regards / Liebe Grüße
Carola

3 comments:

Jetske said...

Great scenery, love it! It would look great in my booth.... ;-)

Ineke said...

Wauw, super beautiful.

Marlies said...

They are beautiful!