Tuesday, 27 November 2018

Rolodex Card - Cars

Hi everybody,
today I show Rolodex Cards with cars.



And also the backside.
Used stamps and materials:
Samples from PLATESW212 
Text from SW S15032/182
Distress Oxide ( Stormy Sky, Ripe Persimon)
Distress Ink (Antique Linen, Tumbled Glass, spiced Marmalade, Black Soot)
Dylusions Paint Pen (black and white)

The backgrounds are "squashed" and wiped with Distress Oxide.
I colored the cars with Distress Ink mixed with water, cut them out and glued them on. I cut the texts apart, wiped the edges black and glued on only a part of them. For a bit more depth I painted around the cars with Distress Ink Black Soot and lots of water. With the rest of the black paint I sprayed over the cards. Finally I painted some white accents and the black edges. 

Die Hintergründe sind mit Distress Oxide "gematscht" und gewischt.
Die Autos habe ich mit Distress Ink  vermischt mit Wasser coloriert, dann ausgeschnitten und aufgeklebt. Die Texte habe ich auseinander geschnitten, die Ränder schwarz gewischt und nur ein Teil davon aufgeklebt. Für etwas mehr Tiefe habe ich um die Autos mit Distress Ink Black Soot und viel Wasser herum gepinselt. Mit dem Rest der schwarzen Farbe habe dann noch über die Cards gespritzt. Zum Schluss habe ich noch ein paar weiße Akzente und die schwarzen Ränder gemalt. 

Best regards / Liebe Grüße
Carola