Tuesday, 25 December 2018

Christmas Postcard

Hi everybody!
With this card I would like to wish you a Merry Christmas and a Happy New  Year. 


Stamps and materials:
Background font  from NSPL107 Writing Letters


I squashed the background with Distress Ink, stamped the postmarks, background letters and patterns, cut out unevenly and wiped the edges.
The Christmas ball I worked extra. The background is a Gelli Print with Distress Oxide. First I stamped the pattern and embossed it. Then I cut it out round. I stamped the hanger once on the card and again extra, wiped it colored, cut it out and glued it on the ball. Then glued the whole ball onto the card so that it fits exactly on the stamped hanger. At the end the ball got a ribbon.

Den Hintergrund habe ich mit Distress Ink gematscht, die Poststempel, Hintergrundschrift  und Muster gestempelt,  unregelmäßig ausgeschnitten und die Ränder gewischt.  
Die Weihnachtskugel habe ich extra gearbeitet. Der Hintergrund ist ein Gelli Print mit Distress Oxide. Ich habe zuerst das Muster gestempelt und embosst. Dann habe ich es rund ausgeschnitten. Den Aufhänger habe ich einmal auf die Karte und noch einmal extra gestempelt, das farbig gewischt, ausgeschnitten und auf die Kugel geklebt. Dann die gesamte Kugel auf die Karte geklebt, so dass es genau auf den gestempelten Aufhänger passt. Zum Schluss hat die Kugel hat noch eine Schleife bekommen. 

Best regards / Liebe Grüße
Carola


1 comment:

Jetske said...

A lovely card, great idea to combine these stamps!